De eilanden.....

31 december 2016 - Tambon Ko Chang, Thailand

Om 10:15u word ik opgehaald bij het hotel en neem ik afscheid van Ingrid en Wimpy. Nou ja afscheid, volgende week zie ik ze weer. Mijn vlucht ging goed naar Surat Thani. Daar aangekomen moest ik nog twee uur wachten op de bus die mij naar de ferry zou brengen. Ondertussen ben ik via Daantje in contact gekomen met een hele goeie vriend van haar, Stefan. Met hem ga ik vanavond naar de halfmoon party. Wel een fijn idee dat ik daar weer iemand ontmoet. Als je niet verlegen bent en gewoon op mensen afstapt raak je zo aan de praat en voor je het weet word je naar je hostel gebracht op de scooter. Dat overkwam me gisteren.
Op het vliegveld van Surat Thani raak ik met Natallia aan de praat. Ze komt uit Denemarken en woont nu vijf maanden op Koh Phangan. Op de ferry biedt ze me aan om me af te zetten bij mijn hostel op de scooter, echt super. Ze vertelt me alle leuke plekjes en onderweg eten we samen nog wat.
Stefan haalt me op met de scooter bij mijn hostel. Eerst drinken we nog wat bij CoCo
Garden, het resort waar ik aankomende week zal verblijven. Halfmoon party was te gek om meegemaakt te hebben. Alleen niet te vergelijken met onze feesten in Nederland.
Op dit moment kijk ik uit op de zee. Het huisje op CoCo Garden is totaal geen straf.
Aan de andere kant is het vandaag niet mijn dag en mis ik thuis. Mijn vertrouwde omgeving waar ik alles weet, kan vinden, de taal spreek en mijn familie dichtbij heb.
De afgelopen anderhalve week heb ik zo veel meegemaakt en gezien, ik ben een beetje op.
Maar ook dat hoort erbij, ik wist dat dit zou komen.
Morgen is alles vast weer anders. Natallia heeft me uitgenodigd om morgen mee te gaan naar een feest, Eden. Denk dat ik dat ga doen, maar vanavond vroeg naar bed.

We zijn drie dagen verder en ik begin een beetje bij te komen van de afgelopen dagen. Vrijdagavond hadden we een bbq hier op het resort en heb ik Rach uit de UK leren kennen, Eric uit NL en Dara en Deze uit Australië. Met hun en Stefan ben ik naar Eden gegaan.
De bbq was ontzettend gezellig en al redelijk aangeschoten gaan we rond 0:00u richting Haad Rin, ongeveer 20 min rijden met de taxi. Vanaf hier moeten we een stukje met de longtail boot. We moeten een stukje klimmen over rotsen en over een smal houten bruggetje lopen maar daarboven op een rots is Eden, een bar/club. Ik vind het betoverend en mysterieus en zo was het ook de hele nacht.
We dansten tot in de vroege uurtjes en rond 7 uur s'ochtends gingen we naar huis. De zon kwam al op en alles was nog steeds zo magisch. Zaterdag word ik pas om 16:00u wakker. Ik heb een hele dag gemist, maar het was alles waard. We chillen wat op het strand, eten ergens wat en om 0:00u lig ik weer in coma. Het gevoel dat ik alleen ben is weg en ook het gemis naar huis is anders geworden. Afgelopen dagen is alles anders geworden. Ik ben verliefd en echt verliefd op Thailand en met name Koh Phangan.
Afscheid nemen is echt niet mijn sterkste kant en ik weet het is allemaal tijdelijk. De vriendschap die je in zo een korte tijd opbouwt, je bent zo hecht met elkaar. Reizen is verslavend. Het is mijn eerste reis alleen, maar absoluut niet mijn laatste.
Met een enorme knoop in mijn maag en een dubbel gevoel reis ik terug naar Bangkok. Dat was een zware en vermoeiende terugreis. Afgelopen nacht had ik bijna niet geslapen omdat ik niet wilde dat de nacht voorbij zou gaan, wetende dat ik afscheid moest nemen. We hebben met z'n allen gedanst tot in de laatste uurtjes op CoCo Garden. Aangekomen in Bangkok ben ik ook weer blij om Wimpy en Ingrid te zien. De volgende ochtend vertrekken we om 8:00u naar het noord-oosten van Thailand. We gaan naar Koh Chang. Wederom zitten we in een prachtig resort, wat dat betreft leeg ik als god in Thailand. We hebben een scooter gehuurd waarmee we het eiland over scheuren en voor het eerst aapjes in het wild gezien. Ook dit eiland is echt prachtig maar op Koh Phangan heb ik mijn hart verloren. Tot maandag ga ik even bij beetje tanken, vanaf volgende week ga ik weer op avontuur.........

1. Mama:
    31 december 2016
    Schat wat maak je een hoop mee , ben ook wel blij te horen dat je ons een beetje mist. En wat heb je veel internationale mensen ontmoed. Lievie geniet nog en vind het heel leuk je verhalen te lezen.
  2. Deborah:
    31 december 2016
    You go Girl! xxxx fijne o&n
  3. Vader:
    Heb je al gebokst?
    En het eten????
    En is Koh een fatsoenlijke jongen?
  4. Jan en Els:
    31 december 2016
    Wederom weer bedankt voor je mooie reisverhaal. Het blijft fantastisch. Alvast een fijne jaarwisseling gewenst. H. Gr. Jan en Els.
  5. Miriam:
    Jij wereldreiziger